Ulosottoon ajautunut Susanna, 53: ”Häpesin köyhyyttäni niin, etten kehdannut tavata ketään”

Nykyään Susanna toimii vertaistukena velkaantuneille. "Haluan antaa toivoa muille. Hurja velkamäärä ei ole loppu, vaan alku toisenlaiselle elämälle."

Susanna on elänyt viime vuodet 211,64 euron kuukausituloilla lyhentäessään työttömyydestä ja pikavipeistä syntynyttä velkaansa. ”Kun sain maksettua viimeisen velkaerän, pankin henkilökuntakin oli ylpeä minusta.”Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

Hienoa, että henkilö on saanut velat tai osan niistä maksettua, jos kysessä oli velkajärjestely. Ymmärrän, että hävettää, kun on ottanut pikavippejä. Nykyisin jo pitäisi olla kaikilla tiedossa, ettei niitä kannata ottaa ellei ole varaa maksaa kalliita korkoja.

mamma

Joskus olen ittekkin miettinyt että miksi minä, mutta itteäni saan syyttää enkä ketään muuta, ulosotossa itelläni menee vielä reilut 2v, tätä kun maksaa pienestä eläkkeestä, niin ei paljon rahaa jää elämiseen, normi laskut ja lääkkeet kun on maksanut sekä ulosoton, ruokajonossa käyn, mutta en sieltä välillä saa kun 1-2 pientä paettia, mulla kun on vielä laktoosi ja keliak sekä paljon allergioita, mutta näillä mennään...

Vierailija

Kenellä lienee virhe käynyt Susannalla vai lehdellä, mutta jutussa sanotaan että 2 kk sairasloman jälkeen hänet irtisanottiin. Susannan blogissa kuitenkin puhutaan että onnettomuus oli 2012 ja irtisanominen tapahtui vasta 2016.
Ja syitä sairaslomiin oli monia muitakin kuin käsi.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat