Tiesitkö tämän nyrkkisäännön? ”Pyykin täytyy kuivua yhdessä yössä”

Jos ilmanvaihto on hyvä, pyykit voi ripustaa kuivumaan vaikka kylpyhuoneeseen.

Miksi lakanoita ei kannata ripustaa ovien päälle kuivumaan? Voiko rättipatteria käyttää pyykin kuivaamiseen? Miksi sukkia ei kannata panna kuivausrumpuun, mutta pyyhkeet kyllä? Lue asiantuntijan vinkit oikeaoppiseen pyykkihuoltoon.Lue koko juttu

Kommentit (8)

vanha

Mikä se rättipatteri oikein on?  Oliko alkuperäinen tarkoitus lattiarätin kuivaaminen?

Tiedän, että se on jonkinlainen teline kylpyhuoneen seinällä, (jota voidaan lämmittää tai sitten ei).

Sopisiko vaikka kuivausteline paremmin käyttöön?

Juu, tiedän että googlettamalla löytää monia malleja tästäkin tuotteesta, mutta se ei nyt kiinnosta minua.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

M kirjoitti:
Onko rättipatteri jokin yleiskielen sana, joka pitäisi tunnistaa?

Hei nimimerkki M, kiitos kysymästä! Olisikohan se aika uusi sana? Nimi viittaisi kyllä siihen, että se voi olla alkuaan ajateltu rättien kuivaamiseen. Rättipatteri on kai sellainen seinällä oleva rautaputkihässäkkä, jossa kulkee sisällä kuumaa vettä. Pyykinkuivaukseenkin sitä käytetään.

Wilma

Myös sähkökäyttöisiä rättipattereita/ pyyheliinakuivaustelinettä on käytössä.
Rättipatteri on jo alunalkaen hyvä nimitys, jos sitä olisi kutsuttu pyyheliinankuivsustelineeksi, niin nimitystä olisi haluttu lyhentää puhekieleen sopivaksi, ja siitä olisi tullut rättipatteri 😉

Iris

Minun mielestäni rättipatteri taas on todella ruma ja inhottava sana pyyhkeiden kuivatuspatterille. Jo sana rätti on ruma ja huonoa kieltä; siivouksessa käytetään riepuja. Jos siis niin pidät sanasta rättipatteri niin senkun käytät sitä, minä taas en halua käyttää sitä enkä lukea sitä lehtiartikkeleissa.

Larimari

Wilma kirjoitti:
Myös sähkökäyttöisiä rättipattereita/ pyyheliinakuivaustelinettä on käytössä.
Rättipatteri on jo alunalkaen hyvä nimitys, jos sitä olisi kutsuttu pyyheliinankuivsustelineeksi, niin nimitystä olisi haluttu lyhentää puhekieleen sopivaksi, ja siitä olisi tullut rättipatteri 😉

Sanotko pyyhkeitäsi siis räteiksi?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat