Kannattaako rillit pestä astianpesuaineella? Näin puhdistat silmälasit oikein

Pestyjen linssien kuivaamiseen sopii parhaiten mikrokuituliina.

Silmälasien käyttöikää voi pidentää pesemällä ne huolellisesti joka päivä. Pesuaineellakin on väliä.Lue koko juttu

Kommentit (9)

Pinnoite

Minä en koskaan hankaa linssejä. Laimennetulla käsitiskiaineella ja sormella pyyhin ensin ja juoksevalla vedellä huuhtelen. Linsseihin jää muutama vesipisara, jotka imeytän talouspaperin nurkkaan.

Vierailija

Hei, olen likinäköinen ja olen siksi käyttänyt silmälaseja aamusta iltaan joka päivä yli 30 vuotta.

Kun silmälasit puhdistetaan optikolla, niihin jää häiritsevä kalvo. Kun olen puhdistanut silmälasit siihen tarkoitetulla pesunesteellä ohjeiden mukaan, niihin jää häiritsevä kalvo.

Kun pesen silmälasit laimennetulla astianpesuaineella, jota minulla on aina sumuttimessa valmiina, huuhtelen ne haalealla vedellä ja kuivaan puhtaaseen astiapyyhkeeseen, lasit ovat puhtaat, kirkkaat ja nukattomat. Ei ongelmia.

Paras ja lähes ilmaoinen pesuneste tulee, kun sumuttimeen laittaa vain lorauksen astianpesuainetta, jossa ei ole sitruunahappoa (kuluttaa linssejä) ja täyttää pullon muuten vedellä. On helppo huuhdella ja tulee puhdasta, ei yhtään mitään kalvoja.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat