Parisuhdekouluttaja Marianna Stolbow: Yksi kysymys paljastaa suhteen tilan

Parisuhdekouluttaja Marianna Stolbow: Yksi kysymys paljastaa suhteen tilan

Mitä enemmän puhumattomia asioita suhteessa kertyy, sitä kauemmas pari etääntyy toisistaan.

Hyvän parisuhteen mittari on jännittäminen, sanoo parisuhdekouluttaja Marianna Stolbow. ”Hyvässä suhteessa ei tarvitse jännittää yhtään mitään.” Siksi itseltään kannattaa kysyä säännöllisesti yksi kysymys.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Vierailija

Mutta jos toista ei kiinnosta puhua eikä kuunnella. Vastaus joka ikiseen kysymykseen on: en tiedä tai tyhjä tuijotus tv ruutua päin. Mua ei suhteessa jännitä mikään muu kuin se miten pahalta tämä tuntuu. Mieluiten sitä on sitten vain omissa oloissaan kuin altistuu tälle "näkymättömyydelle" ja yhdentekevyydelle suhteessa. En edes jaksa yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin siis mikä se yksi kysymys oli? Jutussa on ainakin viisi kysymystä. t. hämmentynyt

Hämmentyneelle, kysymys on että joudutko jännittämään parisuhteessasi!

t. toinen hämmentynyt(lukemisen ymmärtämisen tasosta)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

t. toinen hämmentynyt(lukemisen ymmärtämisen tasosta)

Ei hätää, ei tarvitse hämmentyä ymmärtämisen tasosta siellä ylhäällä! Eiköhän tuossa lainaamassasi kommentissa ollut kyse kritiikistä ärsyttävään, epäinformatiiviseen otsikointiin. Itseänikin ärsyttää, että joka lehdessä pitää mennä klikkiotsikoihin. Eikö luottamus riitä jutun aiheeseen, että ihmisiä kiinnostaisi tarpeeksi ilmankin hölynpölyotsikointia.

m

Alkuaikoina oma mieheni arvosteli kärkkäästi monia minulle tärkeitä asioita. Musiikki josta pidin (joka oli minulle tosi tärkeää) oli vääränälaista, katsoin vääränlaisia elokuvia, kaverini olivat myös vääränlaisia jne. Tämä meni siihen että, lopetin yhteydenpidon suurimpaan osaan kavereistani, musiikkia en kuuntele kuin silloin kuin mieheni on poissa ja elokuvia katson yksinään. Olen usein surullinen ja yksinäinen suhteessani ja mietin voisiko olla paremmin jonkun muun kanssa. Mieheni ei pahoinpitele minua, juo alkoholia, hän käy töissä ja hoitaa myös lapsia. Ero tuntuu tässä vaiheessa kuitenkin vaikealta ajatukselta. Mutta tunnistin tuon lauseen, että epämääräinen tyytymättömyys vaivaa itseä ja kumppania kohtaan. Mietin usein olikohan minulle kuitenkin oikeasti tarkoitettu jonkinlainen toisenlainen elämä jonkun toisen ihmisen kanssa.

Vierailija

Tuollainen arvostuksen puute ja suoranainen halveksunta kuulostaa kyllä pahalta. Kannattaa miettiä, olisitko kuitenkin onnellisempi vaikka yksin kuin tuollaisessa suhteessa, jossa toinen käyttää valtaa ja joudut itse varomaan omaa olemistasi. Toinen vaihtoehto voisi olla, että olet vain rohkeasti oma itsesi ja teet mitä haluat. Miehelle voit sanoa, että pitää ääliökommentit omana tietonaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat