Vierailija

Joulu on ohi,ja olipa ihanaa kun kerrankin sai huilata useampi päivä.Yksi asia vaan jäi taas kerran vähän harmittamaan.Anopin lahjat..Tyttäreni 20 v. sai villapaidan (minkä hän on joskus ostanut itselleen),anoppi on 80 +,poikani sai Thaimaasta ostetun tyynyn,anoppi kävi siellä -98.Minä olen usein saanut häneltä hänen itse ompelemiaan leivonta-myssyjä ja essuja.Tiedän että joku ei ehkä saa mitään lahjoja,ja kiittämätön ei saa olla,mutta...Minulle riittäis ihan hyvin vaikka kukka tai suklaalevy,lapsille vaikka pieni lahjakortti.Hänelle ollaan kuitenkin joka vuosi ostettu jotain hyödyllistä- jalkahoidon-siivouspalvelun yms.Tiedän että hän tarkoittaa hyvää,mutta se että hän siivoaa kaapit ja antaa ne meille lahjoiksi,se joskus harmittaa.Onko muilla tällaisia kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija

Oikeastaan miehesi on avainasemassa. Hän voisi jutella äidilleen. Lahjojen antamisesta voi myös luopua yhteisellä sopimuksella. Onhan tuo moukkamaista, jos ihminen on vielä tolkuissaan, että antaa lahjaksi jotain omia vanhoja tavaroitaan.

Vierailija

Niinhän se varmaan on,mutta kukaan hänen pojistaan ei sano tai puutu hänen tekemisiin.Hän on varsin vahva persoona.No,ikää alkaa olla jo sen verran että voimat hiipuu.Vaikka nää jutut harmittaa,niin tähän on jo tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vanhat ihmiset eivät heitä mitään roskiin, vaikka onhan tuo aika moukkamaista antaa noita tarpeettomia tavaroita toisille muka lahjoina. Mutta ne voi itse heittää menemään heti joulun jälkeen, älkää takertuko tuohon. Katsokaa sormien läpi. Toivottavasti anopissa on myös hyviä puolia joita pitää arvossa, sillä tuskin hän kovin montaa vuotta enää edes elää. 

Muistisairautta, himohamstraus...

Sairastaako anoppisi mahdollisesti muistisairautta, onko hän himohamstraaja ja keräilijä tai epätavallisen nuuka? Muistisairaus on monella ikäihmisellä hoitamatta. Himohamstraajilla on kämppä täynnä tavaraa. Jos ihminen on hyvin nuuka ja saita, lahjojen ostaminen on suurta rahan tuhlausta. Monilla vanhuksilla on kaapit, komerot, piirongit, vaatehuoneet ja vintit täynnä turhaa tavaraa. Mistään turhasta tavarasta ei kuitenkaan voi luopua eikä missään nimessä voi harkita muuttoa pienempään asuntoon. Jos muisti heittää, henkilö ei edes muista, mitä hän on aikaisempina jouluina paketoinut lahjaksi.

Vierailija

Muisti pelaa hyvin,ja varsinaisesti nuuka hän ei ole. Hän tykkää ostella varastoon,jos vaikka tarvii,eikä mielellään heitä mitään pois.Mutta ei hän  hamsterikaan ole. Hän on vaan niin vanhanaikainen,vissiin. Ja tämän joulun lahjat on jo viety punaiselle ristille.Hävettää ja harmittaa,mutta tälleen se vaan menee.

Vierailija

En kyllä itse viitsisi ottaa tuollaisia kierroksia noin vanhan ihmisen höperyyksistä. Antakoon typeriä lahjoja, jos haluaa. Kiitätte kauniisti ja heitätte menemään. Mikä siinä on hankalaa? Minulle jäi kyllä kuva, että vanhalta mummolta pitäisi saada jotenkin hienoja lahjoja. Sitten tajuaisin ongelman, jos miehesi haluaisi säilyttää kaiken lahjaksi saadun roskan kotona kunniapaikalla. Mutta tässä kohtaa en jotenkin tajua, mikä se ongelma edes on.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat