Äiditön?

Minulla on aina ollut äitiini vaikea suhde, johtuen siitä että olen ei toivottu lapsi. Ollessani pieni molemmat vanhempani hylkäsivät minut sukulaisen hoiviin, joka otti vastuun kasvatuksestani. Joten kuten. Äiti piti etäisesti harvoin yhteyttä, lähinnä käytännön asioiden takia. Ollessani parikymppinen hän alkoi pitää enemmän yhteyttä. Olin iloinen, koska hain hyväksyntää häneltä. Mutta hänen ainut syynsä oli hyötyä minusta milloin milläkin tavalla.
Nyt olen jo 50. Äitini ei ole muuttunut. Hän on jo ikääntynyt, mutta on terve ja luonteeltaan samanlainen. Hän on ottanut tavakseen lainata minulta rahaa, pienempiä ja suurempia summia. Joskus hän maksaa takaisin. Joskus ei. Yleensä ei. Minulle tuli taloudellinen takaisku, ja vaikka siitä hänelle sanoin, jouduin silti hänelle rahaa lainaamaan. Minun ongelmani ei häntä kiinnosta. Takaisin hän maksoi vain puolet sanoen että enempää en pysty sitten maksamaan. Olen seurannut sivusta hänen rahankäyttöään joka on välillä holtitonta.
Hän ei ole koskaan minua hoitanut eikä ollut äiti minulle.
Mitkä ovat minun velvollisuuteni häntä kohtaan?
Kuuluuko minun auttaa häntä rahallisesti? Äitiä joka ei koskaan ole ollut elämässäni aidosti ja oikeasti läsnä?

• ylös 8
  • alas 18

Kommentit (1)

Vierailija

Ei tietenkään? Miksi ihmeessä tekisit niin? Perhe on tila jossa tekisit heidän vuoksensa mitä tahansa, _samoin_kuin_he_sinun_vuoksesi_. Jos tilanne ei ole molemminpuolinen, niin sinulla ei ole perhettä, vain joku tunkeileva nainen. Olen pahoillani.

• ylös 11
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat