Martala

Koska ulkomaille ei juuri pääse, on ollut tosi kivaa huomata, miten paljon kauniita paikkoja Suomessa oikein on. Jo pelkästään eteläisemmässä osassa kotimaatamme Mitkä ovat Suomen parhaat retkeilypaikat?

Nämä kauniit paikat ovat tulleet minulle yllätyksenä, sillä olen yleensä lähtenyt lomilla ulkomaille. Kun matkustamaan ei ole päässyt, on täytynyt tyytyä kotimaan matkailuun. Tämä on ollut kyllä hyvä asia, sillä harva meistä ei välttämättä olisi tutustunut muussa tapauksessa Suomessa sijaitsevaan kauniiseen luontoon. Haluan toimia myös vastuullisesti, sillä luonnonpuistoihin matkatessa tulee pysähdyttyä paikallisissa lounasravintoloissa ja nähtävyyksissä. Tällä tavalla on tullut tutustuttua yllättäviin paikkoihin.

Tässä ovat parhaat Suomessa sijaitsevat luonnonpaikat:

Esimerkiksi Tammelassa sijaitseva Liesjärven kansallispuisto on todella kaunis ja sen varrella sijaitsee
korteniemen perinnetila. Itse olen pitänyt tosi paljon siitä, että olen pystynyt yhdistämään perheen pienempien kanssa kulkiessa luonnonkauniit maisemat sekä 1900-luvun alkupuolen elämänmenoon. Kierrokseen on mahdollisuus yhdistää esimerkiksi kaunis kanoottiretki pitkin suloista Liesjärveä. Puisto sijaitsee logistisesti todella hyvässä paikassa, sillä autottomat voivat tulla bussilla paikalle esimerkiksi Helsingistä Poriin päin tulevilla busseilla. Lähellä on myös Somerolla sijaitseva Torronsuon kansallispuisto.

Haluaisin myös matkailla Lappiin, mutta en ole vielä valitettavasti ehtinyt sinne saakka. Haaveilen ruskamatkasta sekä Karhunkierroksella käymisestä – ehkä vielä jonain päivänä pääsen sinne saakka. Lisäksi Hossan kansallispuisto sekä uskomattomat luolamaalaukset kiinnostavat todella paljon.

Mitä teillä muilla on mielessä? Onko teillä vinkata luonnonpuistoja, jotka ovat käymisen arvoisia paikkoja?

• ylös 16
  • alas 3

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat