Lukijan kirje: ”Salaa nautin sukujoulun peruuntumisesta”

Erilainen joulu kotona ihan kahden kesken tuntuu lukijasta kivalta ajatukselta.

Lukijamme tunnustaa: Tunnen helpotustakin siitä, että iso sukujoulu on tänä vuonna ikään kuin peruttu koronan takia. Kerrankin saan ”viranomaisluvalla” jäädä hyvällä omallatunnolla omaan kotiin.Lue koko juttu

Lukijan kirje: ”Salaa nautin sukujoulun peruuntumisesta”

Kommentit (2)

Jokainen tavallaan

Jokaisen pitäisi saada itse päättää, miten joulunsa haluaa viettää. Siitä huolimatta tunnistan itsekin paineet tehdä muiden mieliksi ja niinkuin "kuuluu". Perhe/sukujoulu on niin vahva perinne että helposti tulee tunnon tuskia jos ei siihen osallistu. Toinen tabu on yksinäinen joulu. Jos haluaa viettää joulun yksin, helposti ajatellaan ompa surullinen tapaus.

Vierailija

Olen odottanut vuosikausia, että kokisin haluavani viettää joulua omissa oloissani ja oman pienen perheen kesken. Miltei kaikki ystävät ympärillä kun ovat ilmoittaneet jo 15 vuotta sitten että nyt saan laittaa oman joulun, ei tarvitse mennä lapsuuskotiin. Vaan ei ole tunne minulle tullut, vaikka kohta 40 täytän. Oikein odotan että saan jouluna mennä vanhempien luokse ja tiedän että äitini sydän särkyisi jos ei saisi lapsenlastaan jouluna nähdä. Rehellisesti sanottuna, nautin kyllä myös valmiista pöydästä ja joulusta. Vaan on niissä perinteissä minullekin hommia saunan pesusta mummujen ja pappojen kuskaukseen. Etten nyt ihan laakereilla leväten selviä. Hyvää joulua kaikille, kotona tai sukulaisissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat