Sauli, 43, kertoo yksinäisyydestä: ”Odotan yhä ensisuudelmaani”

”Yksi syy arkuuteeni on koulukiusaaminen. Sen vuoksi minun on vaikea luottaa uusiin ihmisiin. Olen treffeillä kuin kilpikonna, joka kurkkii toista varovasti suojakuorensa alta”, Sauli sanoo.

Vantaalaisella Sauli Paavolalla ei ole koskaan ollut tyttöystävää eikä työpaikkaa. Kummastakaan unelmasta hän ei ole luopunut.Lue koko juttu

Sauli, 43, kertoo yksinäisyydestä: ”Odotan yhä ensisuudelmaani”

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Toivottavasti Sauli tämän jutun myötä löytäisit ystävän. Olet rohkea kun usksllat avautua asiasta! Toivotan sinulle kaikkea hyvää!

• ylös 171
  • alas 3
Vauhko Varsa

Olen yli 6kymppinen ja joitain naissuhteita ja työpaikkoja on ollut. Nyt elän eläkeläissinkun elämää ja olen tyytyväinen. Iloitsen siitä, mitä minulla on enkä enää haikaile sen perään mitä ei ole. Mikään kun ei tunnu olevan pysyvää. Pitkänkin ystävyyden voi menettää kun ihmiset kasvavat eri suuntiin.

Iloitse siitä, mitä sinulla on, ole ylpeä, mutta älä leuhka siitä, mitä olet. Luota itseesi ja etsiydy ihmisten pariin. Mieluummin harrastuksiin kuin kapakkaan.

• ylös 19
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tunturintyttö

Oi Sauli, sinä vaikutat niin symppikseltä mieheltä! Ja komeakin olet! Tunnistan itseäni sinussa.
Minäkin olen varsin erakkoluonteinen nainen, enkä korona-ajasta ole kärsinyt. Viihdyn omassa seurassani niin kotona kuin tunturissakin. Minulla on ollut onni löytää itseni kaltainen aviomies, samanlaisia kotihiiriä olemme molemmat. Kaksi erakkoa onnellisesti yhdessä ja yksinään. Toivon sinulle Sauli onnea ja rakkautta elämääsi. Toivon että uskaltaudut treffeille, ja annat jonkun ihanan ihmisen kurkistaa kilpikonnan kuoresi alle. Kaikkea hyvää sinulle!

• ylös 212
  • alas 6
Kärsivä työpaikka kiusattu

Olet hieno ja herkkä ihminen, kamalaa miten pahat arvet kiusaaminen voi jättää. Itsekin olen aika arka ja en mitenkään sanavalmis, aika hiljainen, ja töissäkäyminen on minulle muodostunut helvetiksi työpaikka kiusaamisen takia. Ehkä otan jossain vaiheessa lähiaikoina lopputilin, koska en jaksa enää. Kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta sinulle. Kaikkien elämä on yhtä arvokasta.

• ylös 33
  • alas 1
Vierailija

Ihanan aidon, lämpimän ja sympaattisen oloinen mies olet! Ulkokuoresi viestii samaa lempeyttä. Elämällä on varmasti varallesi vielä onnea, rakkautta ja läheisyyttä, kunhan annat siihen sille hitusen pikkusormea.

• ylös 41
  • alas 2
Vierailija

Voi Sauli miten komea ja miellyttävän oloinen mies olet! Kaikkea hyvää sinulle ja eiköhän joku onnekas nainen sinut nyt bongaa!

• ylös 35
  • alas 1
Vierailija

Olen 32v nainen enkä ole koskaan seurustellut. Kiitos kun sanoit että et ole luopunut unelmasta.

• ylös 53
  • alas 1
Vierailija

Ihana Sauli! <3 Vaikutat rohkealta, mukavalta ja olet myös komea mies! Voi kun löytäisit tyttöystävän! Kaikkea hyvää sinulle! <3 

• ylös 28
  • alas 0
Vierailija

Ehdottaisin Saulia uskaltautumaan mukaan johonkin vapaaehtoistoimintaanntai vaikka työväenopiston kursseille, sieltäkin voi löytyä ystäviä ja rakkauskin. Itse olen löytänyt vapaaehtoistoiminnasta elinikäisiä ystäviä ja aviomiehenkin. Ja niin ovat monet muutkin ystävistäni. Tai netistä. Toivottavasti onnistaa!
Työn löytyminen voi olla hankalampaa, voisitko miettiä jotain uutta ammattia? Nykyään moni aikuinen sinun iässäsi kouluttautui uudestaan johonkin aivan muuhun kuin mihin ovat nuorena kouluttautuneet. Tsemppiä!

• ylös 31
  • alas 0
Äippä25

Hei sinä komistus minäkin odotan edelleen sitä omaani olen virheitä elämässäni tehnyt jo lukuisia kertoja lukuun ottamatta 3 lastani joita rakastan. Voisinpa nähdä sinut.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

En koskaan kommentoi näihin. Sinulle haluan kuitenkin sanoa, että sinunlainen sympaattinen mies jos joku ansaitsee onnen. Erityisesti minua puhutteli suhtautumisesi sukulaisten ja muiden läheisten kutsuihin ja toivotuksiin: mitä jos me kaikki oppisimme sinulta, ettei ole olemassa itsestäänselvyyksiä - on vain ihmeitä!

Uskon ja toivon, että löydät tämän ulostulon myötä rakkauden. Se saattoi olla tarkoitettu, ettet ole tuhlannut aikaasi ihmisiin, joilla ei olesamanlaisia arvoja. Niihin 90%.

• ylös 48
  • alas 0
Vierailija

Samanlaisia kohtaloita on Suomi täynnä. Varsinkin koulukiusaaminen lapsena jättää jälkensä itsetuntoon niin ettei edes aikuisena uskalla lähestyä vieraita ihmisiä.

• ylös 29
  • alas 1
Vierailija

Minulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia kuin Saulilla koronan sulkiessa yhteiskuntaa. Olen koulukiusaamisen jälkiä kantanut itsessäni, aina vähän kaikesta ulkopuolinen. En ole minäkään perhettä saanut, kun en siihen sopivaa puolisoa löytänyt. Kiusaamisen vaikutusta itsetuntoon käsittelin pitkään terapiassa. Oli koronaa tai ei, niin en käy yksikseni ravintolassa syömässä. Yksinäisen ihmisen elämää.

• ylös 16
  • alas 0
mülk

Kovasti olen samalla aaltopituudella Saulin kanssa. Olen pyöreesti kymmenen vuotta miestä nuorempi, kovaa koulukiusausta kärsinyt ja sitä myötä sai taistella vuosia masennuksen, huonon terveydenhuollon, rapenevan yleiskunnon ja masennuslääkkeiden kanssa. Pää on aina pysynyt hartioilla vaikka on monesti käynyt lähellä että se siitä tippuisi, ehkä pysyvästikkin. Yksinäisyys, työttömyys, elämäntaitojen puute, pikkukaupungissa eläminen, kaikki johtaa siihen pyörteeseen josta tuntuu mahdottomalta nousta enää ylös. Oma yksinäisyys ei ole totaalista irtaantumista, vaan sitä että kerran pari viikossa näkee yhtä kaveria ja omia vanhempia, mutta mikään ei koskaan muutu. Yksinäisyyttä kun meditoi päivästä toiseen syntyy se ajatus että elämällä ei ole merkitystä ellei sitä elä toista varten. Kun ei enää itseä varten eläminen innosta jos siihen ei voi mitään uutta tuoda. Omia harrastuksia räpeltää koska niillä täyttää tyhjät päivät eikä niistä enää osaa nauttia, vaan ne rupeaa tuntumaan pelkältä työltä.

Pikkuhiljaa tästä pyörteestä on kuntoilun ja itsekuvan parantamisen keinoin noustu. Niistä on ehkä tullut pieni pakkomielle, mutta se on vain hyvä asia. Masennuslääkkeet on jo historiaa ja vihdoin saan kunnon terapeuttista apua. Vielä on elämää sen verran jäljellä että ei ole järkeä luovuttaa tässä vaiheessa.

Saulille tsemppiä, voimia, high-fiveä ja vaikka peukkua. Kehotan herraa löytämään urheiluharrastuksen. Puntit käteen ja heilumaan. Hyvä kunto tekee ihmeitä mielenterveydelle ja rohkeudelle.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Voisitko mennä mukaan johonkin ystävätoimintaan? Aluksi vaikka vanhuksille, niin saisit "harjoitella" kommunikointia. Tai aloita opiskelu tai joku harrastus, jossa tapaat ihmisiä. Tsemppiä!

Vierailija

Sauli olet sympaattisen ja lämpimän oloinen mies. Elämä voi varmasti yllättää myös sinutkin ihan niin kuin se on minulle tehnyt. Olen itsekkin ollut aikaisemmin todella yksinäinen ja toivonut vain, että se päättyisi joskus ja löytyisi toinen ihminen, jonka kanssa voin olla oma itseni sekä rakastaa ja tulla rakastetuksi. Nyt elämäni on pari vuotta ollut juurikin sellaista mistä ennen olen vain haaveillut. Päädyin siis lopulta kokeilemaan onneani deitti sovelluksessa. Siellä sitten tuli vastaan mies jonka kanssa kuulumisia vaihdeltiin, juteltiin ja tutustuttiin sekä käytiin kahvilla. Heti ensi kohtaamisesta alkaen tunsin kuinka hyvän ihmisen olen kohdannut. Ennen ensikohtaamista jännitin niin paljon, että olin vähällä perua tapaamisen. Jälkikäteen olen todella iloinen, että menin tapaamiseen/ kahville. Minuakin on koulukiusattu paljon ja olen sen johdosta epävarma ja uusien ihmisten kohtaaminen tuntuu vaikealta. Nykyään olen saanut itsevarmuutta lisää ja ahdistavat ajatukseni sekä sosiaalisten tilanteiden vaikeus ovat helpottaneet ja pikkuhiljaa olen menossa kohti sellaista elämää, että en enään mieti niin paljoa menneitä kipeitä kokemuksiani eivätkä ne vaikuta minuun niin paljon, kuin ennen. Nautin niin kovasti tämänhetkisestä elämästäni rakastamani miehen kanssa. Nyt asun tuon rakastamani miehen kanssa yhdessä ja suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta. Vaikka tilanne tuntuisi miten toivottomalta tahansa se ei sitä välttämättä ole. Elämä voi yllättää. Tsemppiä sinulle todella paljon ja toivottavasti löydät rakkauden ja saat kaipaamasi elämän vielä itsellesi. Halusin kertoa oman kokemukseni sinulle siksi, että jos se toisi sinulle toivoa siitä, että elämässä voi tapahtua sellaisiakin asioita mitä ei välttämättä uskoisi itse omalla kohdalla helposti tapahtuvan. Toivon koko sydämestäni, että uskaltaisit tutustua johonkin mukavaan ihmiseen ja löytäisit elämääsi rakkautta. :)

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Sauli, olet todella rohkea, kun uskallat puhua näistä vaikeista asioista. Toivon sinulle kaikkea hyvää, tuokoon ensi vuosi mukanaan sinulle ystävän. Olet komea ja karismaattinen, tiedäthän sen :)

• ylös 11
  • alas 0

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat