Helmeileväneitonen

Aloin tässä viikonloppuna pohtimaan (kun saa taas hetken hengähtää etätyöstä), että mitkä asiat täällä kodissa ovat lopulta kaikkein tärkeimmät jutut näin koronakaranteenin aikaan.

Omaa kotia on tullut katsottua ihan eri silmällä kuin aikaisemmin, koska täällä tulee vietettynä niin paljon aikaa verrattuna vuoden takaiseen. Taustatietona olen tosiaan 35-vuotias sinkkunainen ja asun yksin kahden koirani kanssa.

Ajattelin että listaan itselle olennaisimmat jutut tähän, niin jos se innostaisi muitakin jakamaan omia juttujaan. Hyvällä lykyllä opitaan toinen toisiltamme.

Tietokone

Tietokone on kaikista tärkein yksittäin esine minun kotona, koska ilman sitä en voisi tehdä töitä. Jos et voi tehdä töitä, niin sitten kutsuu leipäjono.

Ostin itseasiassa nyt tammikuussa itselleni kokonaan uuden koneen, jotta hommat sujuisi mahdollisimman jouhevasti. Olen freelancer yrittäjä ja teen asiakkaille hommia eli ei auttanut työnantajalta kysellä uutta tietokonetta.

Koneen kautta pyörii myös vapaa-aika, tosin monet asiat teen puhelimella. Niistä lisää seuraavassa kohdassa. Mainittakoon kuitenkin että koneen kautta osallistuin jopa etäjuhliin.

Älypuhelin

Jos tietokone ei toisia elantoa pöytään ja olisi siten tärkein, laittaisin älypuhelimen listani ykköseksi. Onhan se vaan koko ajan minullakin kädessä ja hoidan sillä kaiken viestimisen ulkomaailman kanssa. Koronan aikaan on tullut soiteltuakin enempi kavereille.

Puhelimella vietän iltaisin vapaa-aikaa muun muassa instagramissa surffaillen, nettipeleissä onneani kokeillen, Pinterestissä seikkaillen ja Whatsapp-ryhmissä jutustellen.

Koska olen sinkku ja en voi rajoitusten takia mennä baariin, tulee selattua myös Tinderiä ja muita treffailu sovelluksia. Tapaisin potentiaalisia kumppaneita paljon mieluummin livenä, mutta nyt mennään sillä mitä on. Onneksi netistä saa paljon vinkkejä siihen, miten löytää seuraa netistä. Ei Tinder todellakaan ole ainoa vaihtoehto.

Mikro ja kahvinkeitin

Kaksi ylintä oli tosiaan ne tärkeimmät. Sitten voikin siirtyä listassa tarvehierarkian seuraaviin osiin eli ravintoon, heh.

Opiskeluaikana tuli syötyä aina koululla ja sitten työelämässä työpaikkaruokalassa. Puhun totta kun sanon, että koronan aika on ollut ensimmäinen jossa olen joutunut itse tekemään kaikki päivän ruoat. Tuli tuossa vielä aloitettua treenaaminen joten ateriarytmin on oltava kunnossa. Kokkaan paljon kerralla ja sitten lämmittelen mikrolla noita ruokia monta päivää.

Niin ja se kahvinkeitin? Noh, se nyt on pakko ollu tai aamulla ei pääse sängystä ylös.

Siivousvälineet

Loppuun asia, jota ei ehkä moni ajattele mutta minulle on tullu tästä jopa neuroosiin verrattavissa oleva asia. Siis tarkoitan siisteyttä. Koska kotona viettää niin paljon aikaa, on ehdottoman tärkeää pitää koti puhtaana, raikkaana ja hygienisenä. Tuli täällä Kodinkuvalehdessäkin vastaan artikkeli, josta löysin hyviä siivousvinkkejä.

Olen ostanut uuden imurin, erikoisrättejä ja ensimmäistä kertaa elämässäni myös moppaan lattiat imuroinnin jälkeen. Suosittelen!

Mites teidän lista, mitä välttämättömyyksiä se sisältää?

Pohditko karanteenissa mikä kotona on tärkeää?
Kyllä pohdin
Kyllä pohdin
33.3%
En ole etätöissä
En ole etätöissä
33.3%
Eipä kiinnosta
Eipä kiinnosta
33.3%
Ääniä yhteensä: 3
  • ylös 0
  • alas 0

Kommentit (3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

kaikki välineet on tärkeitä, on töissä tai kotona....eihän mikään oikeasti ole muuttunut niin, että jokin olisi tärkeämpi tai vähemmän tärkeä kuin aiemminkaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat