Paavo, 64, joutui hyljeksityksi lapsuuden perheessään : ”Äiti ja isä eivät osanneet pitää minua poikanaan”

”Yritin isänä niin paljon, että välillä menin liiallisuuksiin. Minun oli vaikea päästää lapsia silmistä, hyvä jos vessaan saivat mennä. Nuuskin joka asian, tahdoin tietää kaikkien kavereiden nimet. Ostin toisinaan pakastimeen kymmeniä leipiä kerralla, jotta varmasti riittäisi. Takerruin. Elämä oli silti onnellista. Oli ihania pitkiä kesäpäiviä.”

Paavo Riihitammela, 64, vietti ensimmäisen elinvuotensa poissa kotoa. Tämän jälkeen vanhemmat hyljeksivät häntä. Alkoi pitkä tie kasvaa isäksi ja ukiksi ja oivaltaa, että on ihan hyvä ihminen.Lue koko juttu

Paavo, 64, joutui hyljeksityksi lapsuuden perheessään : ”Äiti ja isä eivät osanneet pitää minua poikanaan”

Kommentit (4)

Vierailija

Ihanasti sanottu, että kun hoidat vauvaa niin hoidat itseäsi. Tunnistan omassa toiminnassani samaa ja olenkin iloinen kun lapsistani on kasvanut halaavia ja lempeitä ihmisiä. Kaikkea hyvää sinulle!

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Kuinka monia suomalaslapsia on eri syistä erotettu perheistään juuri sodan ja sen jälkeisen ajan kuluessa! Onko ihme ettemme me vanhemmat ikäluokat luota itseemme emmekä osaa rakastaa. Vasta kovan elämänkoulun läpi käyneenä voi selvitä etten olekaan huonompi kuin muut.

• ylös 13
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Paavo Riihitammela

Lämmin kiitos kaikille Kodin Kuvalehden haastattelun lukemisesta ja monista palautteista, joita olen saanut. Tarinani on osoittanut sen, että meitä on monia kohtalontovereita. 

Tämä oli ihana tarina elämänkulusta ja kaikista vastoinkäymisistä huolimatta onnistumisista! Tiedetään miten tärkeät ovat lapsen kolme ensimmäistä elinvuotta ja nämä koetut eivät ainakaan tukeneet kasvua, vaan pikemminkin päinvastoin. Toimittaja Anna Pihlajaniemi oli osannut hienosti koota kaiken kuulemansa tähän upeaan artikkeliin!

Viimeaikojen keskustelluin

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat