Lukijan kirje: ”Siskoni ei pidä miehestäni”

”Olen joutunut valitsemaan siskoni ja mieheni välillä”, lukijamme suree.

”Jostain syystä siskoni vain on päättänyt, ettei mieheni ole tarpeeksi hieno minulle – tai oikeammin hänelle, hänen arvolleen sopivaa seuraa. Joskus mietin, onko siskoni vain jotenkin kateellinen minun onnestani”, lukijamme kirjoittaa.Lue koko juttu

Lukijan kirje: ”Siskoni ei pidä miehestäni”

Kommentit (9)

Vähäisempi sisko

Tapasin aikuisena miehe, kun olin jo kuvitellut ettei löydy sopivaa, olin yksin onneton. No, onneni oli olla hänen kanssaan ja paljon, aiemmin en jaksanut kenenkään miehen seuraa montaa tuntia. Tämä 24/7 yhdessä oleminen ja hulluttelu sekä miehen mielenkiintoiseen ystäväpiiriin sulautuminen mukavasti ei ollut siskolleni sopivaa. En varannut heti aikaani hänelle kun hän ilmoitti tulevansa kylään jne. Riitelimme siitä voinko todella tämän miehen nyt valita, kun on muka minua muuttanut (tulin ulos kuorestani) ja pidin (onneksi!!) pääni. Välit siskoon lämpenivät kun ensin hän mökötti eikä saanut kumminkaan tahtoaan läpi. Samaan aikaan hän eli pitkässä suhteessa, meni naimisiin ja hänen kuuluikin keskittyä siihen. Mieheni on joutunut kestämään jatkuvaa kiukuttelua siskoltani koska on halunnut tulla kanssani heille, on siis jakanut minut koska halusi minun olevan onnellinen. Siskolleni hän tarpeen tullen näpäyttää takaisin ja huokaa myöhemmin toisen hölmöyttä.
No, meni 16 vuotta tätä laihaa sopua ja nyt siskoni sai hepulin erinäisistä asioista. Jotenkin asia kääntyi niin että mieheni ei ole sopiva. Taaskaan. Niin monta kovaa paikkaa olen mieheni kanssa kolunnut ja selvinnyt että valintani oli helppo. Valitsin mieheni, meidän yhteistan lasten ja hänen lapsensa yhdessä luoma ja meidän arki kaikkineen. Kirvelsi alkuun mutta nyt on meillä tyyntä ja me olemme vailla draamaa. Tapaan siskoa ja lapsiaan harvoin, joskus haikailen läheisempiä välejä ja sitten muistan kuinka kahtia jaetulta tuntui enkä halua takaisin piikittelyn kyllästämään yhteiseloon. Ehkä hän oppii ajan kanssa, että toisia kunnioittavalla käytöksellä voimme olla enemmän yhdessä. Jos ei, pidän etäisyyyteni.

Vierailija

Ei kaikki ihmiset pidä kaikista, ja vastenmielisen ihmisen kanssa ei vaan halua viettää aikaa. Jos siskosi ei pidä miehestäsi ja miehesi on aina paikalla, niin tokkopa siskosi juurikaan haluaa tavata. Ehdota illallista kahden kesken, ehkä viihdytte hyvin yhdessä ilman aviopuolisoita.
Ja kannattaa muistaa että parisuhde muuttaa aina ihmistä, sitä ei vain itse huomaa. Onhan se kai mahdollista että olet muuttunut, eikä siskosi löydä enää tarttumapintaa. Harvoin nämä asiat on täysin mustavalkoisia.

• ylös 11
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ihmiset pidä kaikista, ja vastenmielisen ihmisen kanssa ei vaan halua viettää aikaa. Jos siskosi ei pidä miehestäsi ja miehesi on aina paikalla, niin tokkopa siskosi juurikaan haluaa tavata. Ehdota illallista kahden kesken, ehkä viihdytte hyvin yhdessä ilman aviopuolisoita.
Ja kannattaa muistaa että parisuhde muuttaa aina ihmistä, sitä ei vain itse huomaa. Onhan se kai mahdollista että olet muuttunut, eikä siskosi löydä enää tarttumapintaa. Harvoin nämä asiat on täysin mustavalkoisia.

Kyllä tässä on selkeästi kyseessä kateellisuus.

Toinen siskoita löysi miehen, jonka kanssa perusti perheen ja tämä siskonsa miestä vihaava vain kadehtii siskoaan, joka sai jo sen elämän mikä häneltä itseltään puuttuu. 

Negatiiviset kemiat

Minä olen tilanteessa, että en pidä siskoni miehestä. Asiaan ei liity kateutta. En vain pidä tyypistä. En voi sietää miehen huumoria, enkä sitä miten hän pyörii pienissä kaljapöhnissä huumoriaan levittämässä. Yritän minimoida tilanteet, joissa minun täytyy olla miehen kanssa tekemisissä. Harmittava tilanne, koska se väistämättä estää myös siskoni tapaamisen. Olen todella iloinen, jos siskoni joskus pistäytyy yksikseen kylässä. Pyrin kaikin keinoin siihen, etten näyttäisi vastenmielisyyttäni. En halua pahoittaa siskoni mieltä. Mutta ehkä joskus kasvoistani näkyy, kun he tulevat kylään että voi ei, tuoki tuli.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Itse vihasin sisareni miestä,koska hän oli julma ja paha siskolleni.Kestin sen vain koska sisareni kesti ja rakastin siskoani.
Sinun on kai vaan tehtävä valinta,niinkuin itsekin sanoit.

Monta puolta

Oletko koskaan kysynyt siskoltasi suoraan tai yrittänyt puhua kaikessa rauhassa? Tietenkään ei pidä elää elämää niin kuin muut haluaa, mutta joskus vastaus voi yllättää tai vahvistaa entisestään tunnetta. Jos itse en pidä jonkun kumppaneista, syynä yleensä on itsekkyys, henkinen väkivalta, parit jotka kasvaa niin yhteen että kun kysyt kysymyksen ystävältä puoliso vastaa, epäkohteliaisuus tai yksinkertaisesti on joskus yrittänyt iskeä mut tai olen nähnyt että niittää naisia kun silmä välttää jne.. Valitettavasti kun on liian lähellä ei näe kokonaiskuvaa, ole utelias ja avoin. Ketään ei voi pakottaa tykkäämään toisesta tai loukkaantua toisen puolesta jos muuten osataan käyttäytyä.

Vierailija

Ikäerojen merkitystä parisuhteessa aikuisten välillä' korostetaan liikaa. Suunnitelma on kultturimarxistinen. Stalin vihasi Suomalaisia ja kun ei saanut miehitettyä Suomea tuhotakseen meidät massmurhalla hän keksi 1950-luvulla kulttuurimarxistisen suunitelman.

Nykyään Suomessa on paljon sinkkumiehiä jotka vittävät töiden jälkeen päivänsä yksin, eivät tapaa toisiaan eivät myöskään naisia. Tässä tilassa heitä aivan pitämällä pidetään vasemmistosuunitelmassa mukana olevien ihmisten avulla jotka ovat heidän suppeassa sosiaalisessa piirissään.

Kun he viimein keksi ikäisinä oppivat purkamaan tuon loukun toitotetaan, että lapsenteko ikäiset naiset ovat heille liian nuoria ja sopimattomia kumppaneita. Tällaisesta seurustelusuhteesta heitä syljetään kumpaakin osapuolta oikein kunnolla eron aikaansaamiseksi ja tuollaista miestä voidaan nimitellä vaikka semipedofiiliksi.

Kaiken takana tietenkin on Stalinin suunnitelma, joka lähti käyntiin 1950-luvulla Suomalaisten tappamiseksi sukupuuttoon.

Tähdennettäköön vielä, että puhun aikuisten välisestä seurustelusta.

Vierailija

Lisäksi nuorille naisille opetetaan, että heitä julkisilla paikoilla lähestyvät yksinäiset miehet ovat friikkejä joita tulee pelätä ja hyljeksiäö joten kyllä tämä kansanmurha etenee tehokkaasti.

Tia.A, 68v.

Sinä olet puolison ottanut itsellesi : Hyvä! Ei kuulukaan puolisoa otta suvulle tai sisaruksille.Sinä elät puolisosi tai kumpanisi kanssa eivät he!Älä mieti siskosi tai muiden mielipide sinusta tai puolisostasi tahi kumpanistanne. Jättäkää ihan omaan arvoon ne.Nekativiset ihmiset voi jätää taakse vaikka olisi lähisukua. Elä,eläkää niiden ihmisten kanssa jotka eivät nosta itseään jalustalle,teidän seurassa. Kenenkään ei tarvitse sietää nokitusta. Me kaikki olemme yhtä arvokkaita,ikään sukupuoleen,ihon väriin katsomatta.Kaikinen vikoineen ja avuinemme!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat