Seuraa 

Pettäminen on aihe, joka saa minut aina yhtä mietteliääksi. Ehkä siksi, että se on asia, johon jossain määrin voimme itse vaikuttaa.

Usein puhutaan niistä pahoista ?toisista naisista?, jotka tulevat ja tuhoavat avioliiton. Entäpä kun pettäjä onkin aviomiehen sijasta aviovaimo ja perheenäiti? Harva sellaisissa tilanteissa pitää pettäjä äitiä viattomana uhrina, jonka joku pahantahtoinen ?toinen mies? on vietellyt.

Mutta olipa pettäjä sitten mies tai nainen, aikuinen on mielestäni itse vastuussa omista teoistaan. Mikäli pettäjä ei käytöstään muuta, on petetyllä puolisolla oikeus lähteä suhteesta, jossa on paha olla. Lasten takia varmasti kannattaa yrittää tilannetta selvittää, mutta oman mielenterveyden kustannuksella suhteeseen tuskin kannattaa jäädä. Ei se voi olla lapsillekaan hyväksi.

Olen vielä suhteellisen nuori kommentoimaan tätä aihepiiriä, mutta silti olen vahvasti sitä mieltä, että kukaan ei pakota toista pettämään, eikä myöskään ryhtymään kenenkään salarakkaaksi. Itseäni ei houkuttele ajatus olla "se toinen nainen", vaikka vapaana naisena siihenkin tilaisuuksia tarjoutuu. En halua uskoa, että parisuhde kannattaa hankkia hinnalla millä hyvänsä, vaikka toisen puolison vieden. Ja vielä vähemmän sitä kannattaa pitää yllä hinnalla millä hyvänsä.

Kiitokset antoisasta Ihmisten kesken -palstasta! Erityisesti vielä voimia kaikille niille, jotka ovat vaikeissa elämäntilanteissa. Otetaan vastuu omasta elämästämme, arvostetaan itseämme ja toisiamme ja annetaan sen näkyä myös käytöksessämme. Etsitään sydämistämme käyttöömme se pieni ripaus lapsenuskoa, joka varmasti siellä sielujen sopukoissa kaikissa meissä kytee, vaikka maailma sen useasti yrittääkin tukahduttaa.

Piilo-optimisti

• ylös 3
  • alas 1

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat