Jos et tunne itseäsi kovin hauskaksi, älä lannistu: huumorintajuiseksi voi harjoitella.

1. Muistele eilistä.

Kirjaa ylös jokainen tilanne, jossa nauroit. Mikä sinua huvitti? Mitä yhteistä tilanteissa on?

2. Määrittele takaiskusi uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

Muistele mokaasi, ja kirjoita siitä kaksi eri tarinaa. Tee toisesta itsesäälinen vaikerrus, toisesta yliampuvan hilpeä. Mieti, kumpi versio on lähempänä totuutta. Ehkä sittenkin se, joka saa sinut nauramaan? Voisitko nähdä mokasi hassuina useamminkin?

3. Liioittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitä siitä, jos jännitit esiintymistäsi niin, että kasvosi tirisivät hiestä. Mietihän, miltä olisit näyttänytkään, jos olisit hikoilun lisäksi alkanut vilkutella tai tanssia hallitsemattomasti. Sitten yleisöllä vasta hauskaa olisi ollut. Ja silloinkin olisit säilynyt hengissä.   

4. Rauhoitu.

Huumori vaatii rentoutta. Jos olet kireä, huolestunut ja kiireinen, huvittavat tilanteet lipuvat ohitsesi. Istu sohvalle, hengitä syvään ja katso ympärillesi. Opettele kiinnittämään huomiosi yksityiskohtiin. Hauskuus syntyy usein pikkuruisista, arkisista havainnoista. Paisuttele niitä tai kiepsauta näkökulma päälaelleen.

5. Löydä lajisi.

Olet hauska vain, kun olet luonteva. Jos olet ujo, älä vedä reteää showta väkisin vaan anna kiusaantumisesi näkyä - ujous on muiden mielestä yleensä vain hellyttävää ja saa heidät kääntymään puolellesi. Jos rakastat puujalkavitsejä, kerro niitä. Mutta tarkkaile, milloin muut nääntyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla