Liikkuminen kannattaa aina. Ja eri-ikäisten naisten kannattaa keskittyä eri asioihin.

30-vuotiaana
* Liikunnallisen elämäntyylin vaikutukset alkavat kantaa hedelmää ja toisaalta liikunnan puute alkaa näkyä kehossa. Jos et liiku, painoa kertyy ja liian yksipuoliseen kuormitukseen liittyvät ongelmat, kuten selkä- tai polvikivut alkavat oireilla.
* Liikunta purkaa elämän ruuhkavuosien stressiä.
* Treeni auttaa pysähtymään ja keskittymään hetkeen.
* Liikunta ehkäisee aineenvaihdunnan hidastumista ja lepoaineenvaihduntakin pysyy hyvänä.

40-vuotiaana
* Naisten hormonitoiminta vähenee ja aineenvaihdunta hidastuu edelleen. Ilman liikuntaa kehoon alkaa kertyä herkästi rasvaa.
* Lihasmassa alkaa vähentyä, ellet treenaa säännöllisesti lihaskuntoa.
* Keho alkaa muuttua vähemmän joustavaksi, joten suosi myös venyttelyä.
* Huolehdi levon ja treenin sopivasta suhteesta, sillä palautuminen hidastuu.

50-vuotiaana
* Vaihdevuodet muuttavat hormonitoimintaa ja rasvakudosta alkaa kertyä elimistöön. Liikunta kuluttaa energiaa ja ehkäisee liian rasvan kertymistä.
* Hyvä peruskunto, lihaskunto ja koordinaatiokyky ehkäisevät kehon rappeutumista.
* Vaihdevuosien aikana lihaskuntoharjoittelu on tärkeä osa jokaisen naisen huoltoa. Nivelvaivat pysyvät loitolla liikunnan avulla tai ainakin niiden oireita voi lieventää tai hidastaa.
* Liikunta auttaa pysymään paremmassa kunnossa pitkälle tulevaisuuteen. Varastoon ei voi liikkua, vaan säännöllisyys on tärkeää.

60-vuotiaana
* Lihasmassa on jo vähentynyt, mutta lihaskuntotreeni ylläpitää sen määrää.  
* Lihastasapaino alkaa heikentyä, joten ryhdinkin kannalta on tärkeä harjoittaa lihaskuntoa.
* Estrogeenin vähentyminen aiheuttaa keskivartalolihavuutta. Treenillä voit karkottaa sitä.
* Liikunnan avulla keho pysyy voimakkaana.