Tuntuuko, että hommia on liikaa, etkä tiedä, minne repeäisit? Hengitä, niin helpottaa. Tee se näin.

1. Istu rennosti tuolilla tai makaa sohvalla.

2. Sulje silmät ja keskity hengittämiseen.

Tunnustele, miten vedät happea sisään ja puhallat ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

3. Älä hermostu ajatuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niitä on melkein mahdotonta vaientaa. Jos äkkiä huomaat, että päähäsi tupsahtaa mietteitä kauppalistasta tai kaikesta tekemättömästä, palaa hengitykseen keskittymiseen.

4. Rentouta myös raajat.

Anna rintakehän laajentua tasaisesti ja hengityksen kumpuilla vatsasta asti.

5. Rauhoitu laskemalla.

Jos sinun on vaikea keskittyä vain hengitykseen, voit myös tahdittaa jokaista sisään- ja uloshengitystä laskemalla yhdestä kymmeneen. Aina kun huomaat ajatusten sompailevan, palauta numerot ajatuksiin.

6. Älä vaadi itseltäsi liikaa.

Aloita tässä hetkessä olemisen harjoittaminen muutaman minuutin jaksoilla, jopa lyhyemmillä. Pidennä aikaa pikkuhiljaa, kun paikallaan istuminen ja tekemättä oleminen eivät tunnu enää mahdottomilta.

Lue myös:

Osaatko rauhoittua?

Tuo kotiin rauhaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla