Luusto, hampaat, hiukset ja kynnet tarvitsevat oikeanlaisen ruokavalion pysyäkseen kunnossa.

  • Luusto, hampaat, hiukset ja kynnet tarvitsevat riittävästi kalsiumia. Sitä saadakseen pitää syödä ennen kaikkea maitotuotteita ja rasvaisia kaloja.

  • Magnesiumia ja D-vitamiinia tarvitaan, jotta kalsium imeytyy hyvin. Hyviä magnesiumlähteitä ovat etenkin mantelit, vehnä- ja kauraleseet, silakka, pinaatti ja juusto.

  • D-vitamiinia saadaksesi syö rasvaisia kaloja ja maitotuotteita. Suppilovahveroissa ja kantarelleissa on myös runsaasti D-vitamiinia.

  • Syömällä riittävästi B-vitamiinia voi estää hiustelähtöä ja edestauttaa ihon ja kynsien hyvinvointia. B-vitamiinia saa muun muassa lihasta, kalasta ja leseistä.

  • Myös kalium ja folaatti ovat hyväksi luustolle. Palsternakka päihittää kaliumpitoisuudellaan monet muut juurekset, ja folaattia kertyy myös viljasta, kukkakaalista ja paprikasta.

  • Jos ravinnosta ei saa riittävästi kalsiumia, elimistö varastoi sitä tarpeisiinsa luista. Luut haurastuvat ja vaarana on osteoporoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla