Laktoosiongelmaiset ja keliaakikot otetaan jo hyvin huomioon kahviloissa, mutta ei meitä, jotka haluamme välttää sokeria.

Kahviloiden vitriinit ovat pullollaan leivoksia ja pullia, kaikki täynnä sokeria ja piilosokeria. Sokeria välttäville tarjotaan yleensä croissanteja, jotka ovat rasvaisuudessaan yhtä huonoa ravintoa kuin sokeripommit.

Laktoosiongelmaiset ja keliaakikot otetaan jo hyvin huomioon kahviloissa, mutta ei meitä, jotka haluamme välttää sokeria diabeteksen tai muuten vain terveellisyyden vuoksi. Tavallisiin pikkupulliinkin pistetään päälle voisokerisilmiä tai sokerikuorrutusta.

Diabetes on tilastojen mukaan Suomessa jo kansantauti. Meillä on 300 000 diagnosoitua diabeetikkoa ja piilo-ongelmaiset päälle. Luulisi kahvilanpitäjien reagoivan niin ison asiakaskunnan tarpeisiin, mutta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

Kun myyjiltä kysyy, miksi ei ole tavallista pikkupullaa tai muuta vähäkalorisempaa vaihtoehtoa, vastaus on, että näitä meillä menee. Niinpä  tietysti, kun ei muuta ole tarjolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Turhautunut kahvinjuoja

Järkevä kahvinjuoja

Heipat sinulle "turhautunut kahvinjuoja".

Onpas sinulla isot ongelmat. Itse otan pelkän kahvin, jos tarjolla ei ole mieleistäni leivonnaista tms. Kerroit järkevästi meidän suomalaisten diabetesongelmasta. Näinhän se juuri onkin. Sen luulisi kuitenkin olevan lähes jokaisen tiedossa, niin hyvin siitä on tiedotettu jos jonkinlaisessa mediassa. Itse olen terveiden elämäntapojen kannattaja, mutta en koe minkäänlaiseksi ongelmaksi, jos en juuri minä saa haluamanlaistani pullaa. Minusta ihmisellä on todella hyvin asiat, jos moisesta seikasta vaivautuu lehtien palstoille kirjoittelemaan. On paljon muitakin ihmisiä, jotka eivät aina saa haluamaansa. Näin se vain menee, tämä, jota elämäksi kutsutaan.

  • ylös 19
  • alas 13
blondiebrownie

Kahviloissa tarjotaan sokerisia herkkuja, ja ainakin minä haluan juuri niitä, kun menen käymään kahvilassa. Vaikka monissa kahviloissa onkin jo tarjolla jogurtteja, smoothieita (jonka saa halutessaan ilman lisättyä sokeria), erilaisia suolaisia voileipiä ja kuivattuja hedelmiä sekä pähkinöitä, valitsen silti aina jonkin sokerisen herkun. Käyn kahviloissa harvoin, ehkä kerran kuukaudessa ja silloin haluan nimenomaan herkutella suklaisella browniella tai makealla kakunpalalla.

Kotona syön sitten välipalaksi jotakin sellaista, missä sokeria ei välttämättä ole.

Toinen vaihtoehto on tehdä kotona omat eväät ja ottaa kahvilasta vain juotava (se kahvi tai tee) take-awayna. Näin säästyy kahvilan tarjoamilta sokerisilta ja rasvaisilta tuotteilta.

  • ylös 17
  • alas 11
Sisältö jatkuu mainoksen alla