Positiivinen ajattelu edistää henkistä hyvinvointia. Onneksi optimistiksi voi oppia, jos myönteisyys ei tule luonnostaan. 

1. Tunnista vahvuutesi.

Löydä omat vahvuutesi esimerkiksi työelämässä, ystävänä tai äitinä, ja keskity niihin.

2. Muuta ajatteluasi.

Jos onnistut, älä kuittaa sitä sattumaksi. Ajattele, että olet hyvä ja osaat.

3. Tee kiitollisuusharjoitus.

Listaa illalla päivän aikana sattuneet hyvät asiat. Pian teet sen automaattisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

4. Vaali pieniä iloja.

Ota ilo irti pienistä jutuista. Nauti työkaverin kannustavasta kommentista tai kahvihetkestä ystävän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

5. Pysähdy.

Tee tietoisuusharjoituksia: pysähdy arjessa, elä hetkessä, äläkä mieti menneitä tai tulevaa.

 

Artikkeli on julkaistu Kodin Kuvalehden numerossa 1/2016.

Artikkelin neuvot oikein hyviä. Seuraavaa olen tehnyt, kun olen todella pohjalla:
* Ajattelen: "Minulla on katto pään päällä, ruokaa jääkaapissa ja ainakin vähän rahaa pankissa :0)!"
* Kun on oikein paha päivä, teen Positiivisuus-jutun: Huomioin kaikki positiiviset, kauniit ja humoristiset asiat, jotka kohtaan.: Bussipysäkillä vanhalla ruouvalla on hurmaava Turkoosi asu (lempivärini :0). Bussissa nuoret juttelevat hauskoja asioita, joita minäkin juttelin teini-ikäisenä (pojat/tytöt, vanhemmat, opettajat...). Eräällä miehellä on hassu hattu. Matka sujuu nopeasti. S-Marketin kassa on tosi ystävällinen vanhukselle, jolla on vaikeuksia maksamisen kanssa :0). Kesäinen Hesa on tulvillaan positiivista katsottavaa.

Tunnen olevani vapaa kuin Muuttohaukka...

  • ylös 11
  • alas 7
Sisältö jatkuu mainoksen alla