Lähiruuan paras aika on... NYT! Kannattaa siis hyödyntää mahtavia suomalaisia luonnonvaroja.

  • Juurekset, sipulit, kaalit, sienet, omenat ja monet muut lähiruokatuotteet ovat juuri nyt parhaimmillaan.

  • Kokeile lisätä ruokavalioon vaikkapa suomalaista makeaa maissia. Syö tai grillaa

    sellaisenaan tai nauti jyväsistä salaateissa.  Älä unohda papuja. Keitä taitepavut,

    keltaiset vahapavut ja ja vihreät leikkopavut palkoineen.  Maista kyssäkaalia: raasta sitä salaatteihin, keittoihin tai pataruokiin

  • Säilö avomaankurkkuja talven varalle tai anna syyslahjoiksi.

  • Myös erilaisia erikoissalaatteja ja sipuleita kannattaa lisätä päivittäiseen ruokavalioon.

  • Tämän syksyn uutuus on lähellä tuotettu salaattisipuli, joka on viher- eli kevätsipuli. Se maistuu mehevältä sellaisenaan, mutta sopii myös salaatteihin, keittoihin ja vokkiruokiin.

  • Kasviksissa on paljon elimistölle välttämättömiä vitamiineja, kuituja sekä kivennäisaineita. Kolesterolia kasviksissa ja juureksissa ei ole lainkaan. Papuja ja palkokasveja suositellaan kasvissyöjille niiden sisältämän reilun valkuaismäärän ja kuitujen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla