Kun itseään haluaa helliä arkisesti, kymmenen konstia riittää.

1. Syö aamiainen rauhassa - äläkä ainakaan jätä sitä väliin. Keitä kuppi kahvia tai teetä, istu pöydän ääreen.

2. Jos aamulla tuntuu olevan liian kiire ja hässäkkä, herää viisitoista minuuttia ennen muita. Pienikin oma hetki saattelee lempeästi uuteen päivään.

3. Kehu työkaveriasi. Luultavasti hän sanoo jotakin kivaa takaisin.

4. Älä mene suoraan töistä kotiin, vaan käy kahvilla tai kirjastossa.

5. Mieti, mikä aiheuttaa sinulle ”kotiolon”. Työvaatteiden vaihto rennompiin, musiikin kuunteleminen, kissa sylissä? Vaali kotiolon aiheuttajia, ne auttavat mieltäsi päästämään irti työasioista.

6. Älä kotiin palattuasi säntää heti ruuanlaittoon tai nettiin. Istu hiljaa hetki ja sulje silmät.

7. Raivaa keittiön pahimmat sotkut illalla. Aamulla on mukavampi astella siistiin keittiöön.

8. Perusta salainen karkkikätkö. Lähetä lapset hetkeksi hyvällä omallatunnolla toiseen huoneeseen leikkimään ja syö pari palaa suklaata.

9. Lähde iltakävelylle, vaikka tekisi mieli jäädä sohvalle. Katso maisemaa, hengitä syvään.

10. Yritä mennä ajoissa nukkumaan. Halaa jotakuta ennen kuin menet sänkyyn, jos se on mahdollista.

Vinkit: Kodin Kuvalehden nettikysely

Miten rauhoitat mielesi? Kerro ja keskustele kommenteissa!