Kolottaako lihaksia, tuntuuko kroppa kankealta? Tee tuttavuutta putkirullan kanssa ja vaivat ovat pian historiaa. Ihanasti lihaksia möyhentävä putkirulla on köyhän miehen ja naisen kotihieroja.

Putkirullausta on harrastettu urheilupiireissä jo pidempään, mutta nyt se on tekemässä tuloaan aivan tavallistenkin ihmisten urheiluvarusteiden joukkoon.

Rulla on perin yksinkertainen kapine: vaahtomuovilla päällystetty putki, mutta mahdottoman toimiva! Idea on rentouttaa kiristyneitä lihaskalvoja oman kehon painoa hyväksi käyttäen.

Putkirullata voi esimerkiksi ennen urheilusuoritusta lämmittelyliikkeinä tai ihan vain lihashuoltoa tehdäkseen. Lämmittelynä rullaa koko keho läpi reippaaseen tahtiin. Kun teet lihashuoltoa, keskity liikkeisiin paremmin ja rullaa rauhallisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muutama perussääntö:

  • Pidä hengitys kokoajan tasaisena ja rauhallisena.

  • Tee suuria ja rauhallisia liikeratoja.

  • Nivelten yli ei saa rullata

  • Jos kipu on kovaa, säädä painetta keveämmäksi. Rullaus saa tuntua, mutta hengityksen pitäisi pysyä tasaisena irvistyksistä huolimatta.

  • Kun löydät makean kipupisteen eli triggerin, lepää hetki pisteen päällä koko painollasi noin 20 sekuntia. Toista tätä muutaman kerran, kivun pitäisi helpottua kerta kerralta. Älä unohda tasaista hengitystä!

  • Mitä useammin rullaat, sitä mukavammalta se alkaa tuntua.

Mistä saan oman rullan?

Putkirullia löydät urheiluliikkeistä, mutta myös useat nettikaupat myyvät erilaisia rullia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiinnitä huomiota rullan napakkuuteen. Liian pehmeä rulla ei ole tehokas.

Rullia on myös useita pituuksia. Lyhyen rullan etuna on helppo kuljetettavuus ja säilytettävyys, mutta pitkän rullan päällä mahtuu tekemään monet liikkeet paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla