Ryhdin kohentaminen tekee olemukseen paljon, eikä se edes vaadi paljon.
Ryhdin kohentaminen tekee olemukseen paljon, eikä se edes vaadi paljon.

Helppo liike oikaisee ryhdin ja ehkäisee niska- ja hartiakipuja.

Näin ryhtisi kohenee:

1. Seiso jalat lantion leveydellä, selkä ryhdikkäänä ja hartiat rentoina.

2. Kierrä käsivarsia hieman ulospäin ja vedä lapaluita yhteen.

3. Pidä keskivartalosi hallittuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

4. Vedä napa sisään ja jännitä pakaroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

5. Venytä kaula pitkäksi.

6. Nosta sitten leukaa ylös ja taivuta päätä rauhallisesti taaksepäin.

7. Pidä taivutus 10–15 sekuntia ja laske leuka alas.

8. Toista 3–5 kertaa.

Muista! Pidä niska pitkänä ja hartiat rentoina. Liike tuntuu koko selkärangassa.

Pienellä liikkeellä on iso vaikutus: saat selkärankasi ojennukseen ja ryhtisi paremmaksi. Ehkäiset mahdollisia niska- ja selkäkipuja.

Katso tästä video, jossa Eija Holmala neuvoo liike liikkeeltä ryhdin korjaamisen!

43-vuotias liperiläinen lukijamallimme Kirsi Ainola käy jumpassa, kahvakuulailee, kävelee, pyöräilee ja toisinaan juoksee. Kirsi on innokas kokeilemaan kaikkea uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla